#update
Esaimen berlambak, Final exam makin kemuncakk.


//Atiqah Tigertomey


Maafkan aku, kawan.

Monday, December 23, 2013 @ 6:26 AM | 0 Comment [s]



Assalamualaikum. Korang.. Terlebih dahulu, aku nak mintak maaf andai entry kali ni lain dari yang lain. By the way, tetibe penulis amat emotional malam ni. *mungkin pembawaan sad song dalam belog kali ini.* haha.

Bila terkenang friendship kite tahun 2006 dulu membuatkan aku tersenyum geli hati. Tapi, tak sampai beberapa saat aku tergelak, terkekeh seorang diri, air mata ni tak semena- mena keluar pulak. *start dah jiwangg*

Aku nak mintak maaf andai selama mana kita bersahabat sepanjang lima tahun tu, aku ada buat korang terguris hati dengan sikap aku. Aku tahu.. terlalu banyak yang aku buat hinggakan kauorang sanggup buat aku macam ni. Dan, aku akui .. aku bukan kawan yang baikk. Sepatutnya dari dulu lagi, aku tak patut biarkan diri aku macam ni. Aku sepatutnya tegas. serius dengan semua ni. Tapi, bila duduk dengan kauorang. aku jadi lupe.jadi alpa.

Aku teringat time kite fly sama-sama. Dari pagi sampai ke malam tak balik hostel. Lepak rumah kawan dua tiga hari, Then, baru balik hostel.*itupun setelah aku dapat call dari member hostel aku yang mengatakan mak and ayah aku ada datang hostel carik aku. Mampuih arr. kantoi habiss* Pahtu, time kite masak-masak kat dewan makan pukul 2 pagi *actually, bebudak hostel dilarang masak, makan makanan makcik kantin jep. Tapi, disebabkan masakan makcik kantin tu tak sedapp. so, kitaorang bercadang nak masak mee goreng pukul 2 pagi tuh. Dan , finally terkantoi gak dengan security guard yg kebetulan lalu belakang dewan mkn sebb dye nak pergi tndas.*. Pahtu, balik rumah member. Rumah sendiri ada. Tapi, tak balik rumah sendiri. balik rumah kawan. Lepak kat sana hampir seminggu. malam tu, duduk kat tepi jalan raya besar, tengok mat rempit dan minah rempit duk buat action bagaii. Pahtu, masuk keluar hutan.*hutan belakang rumah member* *sempat mandi sungai lagi* Belajar memasak sup ayam sama-sama. Kejar itik dan ayam ramai-ramai. *smpai terlanggar member sendiri*. Serius. Sukar untuk aku lupakan semua ni. Terlalu banyak kenangan. Ini belum masuk kes kitaorang buat hal kat sekolah. Hahaha. *sememangnya kitaorang bebudak nakal.* Excuse me. Jahat dan nakal mungkin sebutannya menyebabkan kauorang nampak macam sama tapi, hakikatnya ianya berbeza.











So, kenakalan kami tetap diteruskan dimana- mana. Di sekolah, Di rumah. and everywhere hinggalah satu hari... Tiba- tiba, aku dilayan seperti tunggul kayu. Puas aku check diri aku. Apa silap aku. Apa salah aku. Dan, aku dah dapat jawapannya. *jawapannya tu biarlah aku dan member je yang tahu* haha.

Tapi, aku tak salahkan diorang kenapa diaorang buat aku macam ni.. Malah aku salahkan diri aku sendiri. Sebabnya ia berpunca daripada aku. Aku yang menyebabkan diaorang layan aku macam ni. Tambahan, diaorang berterusan sakitkan hati aku dengan berkawan seorang perempuan yang mana namanya sebiji dengan nama aku. Atiqah. Dan, tiap kali diorang jalan bersama- sama. Dan, terserempak dengan aku,, mesti diaorang panggil nama "Atiqah". Dan, nak jadikan cerita. aku duduk sebilik dengan perempuan bernama " Atiqah" itu. So, secara tidak langsung.. Member aku suke benar melepak disitu. Mungkin diorang rasa, diorang tak buat apa-apa kat aku. Tapi, aku yang menanggungnya. Aku yang tanggung perit sakit hati ni. Melihat diorang berkawan dengan perempuan tu sama cara time diorang kawan dengan aku dulu.

Aku menangis. Terima kasih kawan buat aku macam ni. Aku takkan lupakan semua ini. Kau orang dah bagi momen manis dan pahit dalam hidup aku. Dan, aku berterima kasih juga kepada mak ayah aku yang tak henti-henti support aku even aku tahu mak ayah aku lah punca semua ini berlaku. Dan, aku tak salahkan mak ayah aku. Malah aku tenkiu sangad kat diorang sebab akhirnya diorang berjaya sedarkan aku yang sememangnya aku ni tak sedar diri dari dulu lagi.*Haha*



time gile-gile.  che'tin. aku. emy. sikin. ena.*dua orang tak de dalam gambar atas alasan balik rumah sendiri*



Jadi, sejak aku berpindah dari sekolah tu, masing- masing bawak haluan sendiri. 3 orang kawan aku tu kena buang sekolah. Ops.. Sorry. Seorang je yang kena buang sekolah. manakala, dua orang lagi tu larikan diri dari sekolah. Jadi, tinggallah dua orang lagi yang bersekolah disitu. Dan, aku pulak. kena pindah sekolah. Tapi tu crte sudah lama. Sekarang diorang dah habis belajar dahh..

Jadi, last from aku. Terima kasih sebab hadirkan kenangan paling indah untuk aku lalui. Untuk aku ingati. Kita gelak sama- sama time tuh memang aku takkan lupakan. Its such a sweet moment! Dan, sekiranya kauorang aka member paling gila-gila pernah aku jumpa dan tak sengaja terbaca entry aku kali ni. Aku nak mohon sejuta kemaafan dari kauorang. Yup! Even, cerita tu dah berpuluh abad tahun lamanya.. Aku still pinta kemaafan dari kauorang. Sebab aku tahu.. manusia. Nobody is perfect. :)


                                                        gonna miss uolls so much.






                                                       



glitter-graphics.com



Cerita Dulu | Cerita Baru
Have A Click!

Diary About Stuff Site

Tuan Belog :D


22 YEARS OLD
BACHELOR OF PSYCHOLOGY

FREELANCER WRITER


"Sometimes You Have To Bite The Bullet, Not Only Must You Learn To Accept Their Gaze With Your Eyes But Also With Your Heart"



glitter-graphics.com



REVIEWREVIEW

BLOG 7 PELANGI CINTA. KARYA 7 PENULIS. KLIK SINI!
PENCURI HATI DI ILHAM KARANGKRAF!KLIK SINI
MENCARI CINTA DI PENULISAN2U! KLIK SINI!


CAKAPCAKAP!



glitter-graphics.com


Awesome People !



glitter-graphics.com


The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : Nurul Atiqah

Best View at GOOGLE CHROME!